Διαβάζοντας παραμύθια, μαθαίνω και εξοικειώνομαι με την Αναπηρία

Πώς μια ιδέα παίρνει σάρκα και οστά!!!

Ήταν Ιανουάριος του 2015. Υλοποιούσα ένα πρόγραμμα ενημέρωσης μαθητών γενικών τάξεων σχετικά με την αναπηρία σε συνεργασία με πολλούς και αξιόλογους συναδέλφους γενικής και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Και ένα απόγευμα μού ήρθε η ιδέα: να προτείνω σε ορισμένους συναδέλφους μου να χωριστούμε σε ομάδες και να γράψουμε παραμύθια.... τι παραμύθια όμως;;; παραμύθια, των οποίων οι ήρωες θα ήταν άτομα με Αναπηρία. Και πράγματι, η θετική ανταπόκριση των συναδέλφων μου, με γέμισε χαρά, αλλά και ευθύνη ταυτόχρονα.
Ο σκοπός μας ήταν ένας: να μιλήσουμε στους μαθητές για την αναπηρία, έτσι όπως είναι πραγματικά. Όχι χρυσώνοντας το χάπι, καθώς η ζωή των ατόμων με αναπηρία δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Αλλά ούτε και πλασάροντας την εικόνα των κακόμοιρων ατόμων με αναπηρία, που χρειάζονται τη λύπηση μας.
Όχι φίλοι μου.... η αλήθεια είναι μόνο ΜΙΑ: η αναπηρία είναι μία ζώσα κατάσταση. Το άτομο με αναπηρία μαθαίνει να ζει με αυτή και πορεύεται στη ζωή του.... μαχόμενο για ένα καλύτερο αύριο, για ένα αισιόδοξο μέλλον. Ελπίζω οι ιστορίες που γράψαμε να έχουν αυτόν το θετικό προσανατολισμό.
Καλή ανάγνωση και καλή ακρόαση παράλληλα!!!

Η ζωή μέσα από τα μάτια μου ... μία ιστορία για την τύφλωση.


Η Ζαχαρούπολη.... μία ιστορία για την κινητική αναπηρία



Ο Φοίβος κι εγώ ..... μία ιστορία για τον αυτισμό



Τιμή μου που συνεργάστηκα με τόσο αξιόλογους συναδέλφους μου..... 
Αραβίδου Μάρθα, Βασιλάκη Αγγελική, Βασιλείου Χρυσάνθη, Γεωργιοπούλου Φωτεινή-Χριστίνα, Γεωργοπούλου Βικτώρια, Δημητριάδου Ιωάννα, Καϊδαντζή Έλλη, Κυρίτση Αντωνία, Κωνσταντόπουλος Αλέξης, Ξηρακιά Παρασκευή, Παναγιωτέλη Βασιλική, Πατρωνά Δέσποινα, Ευαγγελία Σούλη, Χαραλαμπίδου Μαρία.

Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στις εκδόσεις Σαϊτα που μας ενθάρρυναν σε αυτό μας το εγχείρημα και απελευθέρωσαν τα έργα μας.

Σχόλια

  1. Εμείς σ'ευχαριστούμε Ελένη, για την ευκαιρία που μας έδωσες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχη εμπειρία! Ποτέ δεν ξέρεις μία απλή ιδέα πόσο μακριά μπορεί να φτάσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις